Här är vi

Den känslan när en massa saker som bara legat äntligen har fått ett nytt boende. Men samma dag hittar man mer saker som skulle ha åkt med. Hmm... Inte roligt! 



Vi var visst inte så klara som jag hade hoppats på. 
Bara att fortsätta vidare in till köket och sedan sovrummet. 
Men först ska det köpas förvaringslådor till pysselskåpet, innan jag börjar med sovrummet. 
Omöjlig att öppna det där skåpet utan att det ramlar ut saker.
Ett rentav ett kaos ingen kan hitta något i, förutom jag då. Höhö 

Äntligen börjar vi få ett hem att trivas i. Inte bara för att vi har rensat. Utan även fått och köpt saker. En massa prylar som underlättar vår vardag extremt mycket. 
Bara i köket har vi 
en som skär våra grönsaker,
en som mixar frukten,
en annan som knådar degen,
kokar vårt vatten, värmer vår mat och en massa mer. 
Jag är tacksam för allt det där.
Ohört tacksam.

När ett plagg blivit för smått eller en sak som bara legat orört för länge. Vill vi då att någon annan ska få glädje av det vi en gång haft glädje över. Därför väljer vi att inte sälja allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0