Glutenfri paj med spenat och lax


Granen kom över med en härlig lax och spenat röra som fyllning till paj. 
Det enda jag behövde göra var pajskal och äggstanning.
Istället för att använda mig av tråkiga och torra recept av pajskal så vart det ett recept av glutenfritt. 
Blev så mycket godare än 
jag kunde trott. 

Receptet på lax&spenatröran ska jag fråga efter. 



Pajskal


50 g smör
3 dl mandelmjöl
1 dl linfrön 
1 msk fiberhusk 
1 ägg
1 krm salt


Smält smöret och blanda sedan om alla ingredienser. Tryck sedan ut i form.
Låt stå i kylen 30 min.
Grädda sedan i ugnen i 200 g i 15 min.

Äggstanning 

3 ägg
2.5 dl mjölk
2 krm salt
1 krm vitpeppar  
2 krm saffran

Blanda ihop allt.


Lägg röran i pajskalet och på med äggstanningen.
In i ugnen i ca 35 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0