Hemmaspa med egengjord hårinpackning och ansiktsmask

Lite hemmaspa är aldrig fel. Välbehövligt kan jag lova.
Jag har väldigt svårt att slappna av, måste hända något hela tiden.
Ska försöka hitta lite ro i kroppen genom hemmaspa, 
en gång varannan vecka. 

Eftersom jag inte hade någon hårinpackning eller ansiktsmask hemma.
Ansiktskrämer köper jag aldrig, för min hud tål det inte.
Dessvärre var min hårinpackning slut.
 
Men vad gör det när man kan göra själv?
Bästa är ju att man vet vad det innehåller.
 
 

Ansiktsmask för normalhud
 
1 tsk citron
2 tsk honung
3 tsk vetekli
1 äggula
 
Blanda om citronen med honungen.
Blanda i resten.
 
Lägg på ansiktet och låt verka 20 min
 
Hårinpackning för slitet och torrt hår
 
4 msk naturell yoghurt
1 msk olivolja
1 tsk honung
1 äggula
 
Rör samman yoghurt och oljan.
Blanda i resten.
Massera in i hela håret och lindra in håret i en handduk.
låt verka i 20 min.
 

Detta i ett varmt bad med avslappnande musik. Gick bra i 10 min sedan hade jag återigen en massa myror i kroppen.
Men jag bet ihop. 


Skriv gärna dina bästa hemmaspatips? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0