Kycklingbullar och blomkålsmos

Släng er i vägen, köttbullar. Här har vi något så mycket bättre! Fast vanliga köttbullar är såklart inget fel på. Men detta var ännu godare! 

(null)

Kycklingbullar:

500g kycklingfärs 
1/2 liten lök 
Persilja 
1 ägg
1/2 tskvitlökssalt eller salt 
2 krm svartpeppar 
1 msk maizena 

Jag mixar alltid min lök lite lätt för att slippa höra "mamma jag vill inte ha för det är lök i" 
Jag mixade löken tillsammans med persiljan.
Sedan blanda ihop alla ingredienser för hand och börja rulla bullar till önskad storlek. 
Plägg på plåt. 
In i ugnen i 200g ca 10 min. 

Sedan stek på för att få en fin yta eller frys in och stek på eftersom. 

Blomkålsmos:

1 kg blomkål 
1 dl mjölk 
1 dl grädde 
50 g smör 
1 tsk salt
1 krm vitpeppar 

Skär blomkålen i mindre bitar, glöm inte att ta med stammen också. 
Koka upp mjölk och grädden under omrörning. När det kokar ha i smöret, saltet och peppar och låt  smälta. 
Lägg i blomkålen och låt koka på medelvärme i ca 10 min.  Rör om någon gång i bland. 
Mixa allt samman och servera. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0