Det är fel, fel fel!

Jag tycker inte vissa borde få ha hund.
Hur kommer det sig att vissa får köpa hund?
Borde finnas hundkort...

Tycker synd om hunden, men ännu mer om mina hundar
Jag tycker inte hunden ska lida men därimot tycker jag att hundägaren ska ha koppel på sin hund!
Vi ska inte säga något om att man måste ha koppel på sin hund. Zelda går utan, ibland Rocky med.
Men inga av våra hundar skulle springa fram och skada någon annan människa eller djur.
Zelda följer varje steg vi tar, aldrig går hon sin egna väg och lyssnar på varenda liten ord vi säger.

Men om Zelda eller Rocky sprang fram till någon annans hund eller någon och biter den.
Jag skulle må så dåligt över att VÅR hund gjorde något sånt.
Men framför allt ALDRIG MER låta min hund gå okopplad igen.
 
Det är hemskt att se sitt älskade djur göra någon annan illa men det gör inte saken bättre att blunda
och låsas som inget. 
 
Tro mig när jag säger det här, det gör ännu mer ondare att se sitt djur att lida pågrund av att du som hundägare blundar. Tre gånger har olyckan varit framme, tre gånger för mycket.
Idag var värst, men inte allvarligare än ett litet sår. Det var tur i oturen eftersom det var intill ögat.
Inte för att att överdriva lite djupare och ännu mer närmare då hade det varit djursjukhuset,
vi skulle kanske fått en halv blind hund. 
 
Den här hunden springer fram skäller, hugger, skäller och om hon lyckas ska hon hugga en gång till.
Haft våra hund kopplade och den hunden springer fram, ingen av våra hundar har skället den här hunden.
Vad jag vet så har Zelda skällt en gång och då hade den hunden redan bitit Rocky en gång och var på väg att göra det igen.
 
Jag har bara varit med om det en gång och jag vart helt i chock, visste inte vad jag skulle göra.
Hunden och hundägaren försvann lika snabbt, inget förlåt eller hur gick det. Dom bara drog och låsa som inget. Ännu mer chockad vart jag när hon gjorde så...
Hon kan ha omöjligen missa det.
 
Kanske ska säga att den här hunden är lika stor som Zelda, så det är inte värsta hunden.
Men aggresiv och okopplad varje gång. Men vi vet vart dom bor.
Så det kanske dags att prata med ägaren till hunden än att sitta här, skriva om det och klaga.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0