ett bättre jag

 
Min kropp, mitt utseende
är inget jag är 100% nöjd med. 
Jag är kort med stora midjan med liten byst och stora axlar. Likblek och bristningar.
Lång panna med knölig näsa.
Ja listan kan bli lång. 
Men från och med nu ska jag älska
mig själv och alla mina brister. 
Jag är bra som jag är. 
Mina barn, min blivande och mina små syskon och min mamma älskar mig för den jag är.
Varför skulle jag inte göra det då? 
 
Har jag självförtroende nog att älska mig själv kan jag förhoppningsvis lära mina barn att tro på sig själva och framför allt älska sig själv.
jag kan möjligtvis ha fel. 
Men det hjälper inte mig eller någon annan om jag bara ser mina brister. 
visst? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0