onyttigt?

 

Som många vet får Ellie inte en massa onödigt.
Några få tillfällen får hon en glass och tårta,
hänt att hon fått smacka sockerkaka.
Vet inte hur länge vi kan hålla henne borta från fikabröd,
så länge som möjligt i allafall.
Men kommer nog ta väldigt lång tid innan någon av barnen får köpta fikabröd.
( bara för att jag vet vad det innehåller, inget bra saker kan jag lova).
Tycker att det är onödigt att ge Ellie när hon inte ens vet vad det är.
Frukt och bär är något som går hem och med lite grädde
så har man den perfekta godiset eller fikat.
Favoriten är banan och grädde.
 
I veckan gjorde jag torkad frukt.
Vart förvånad över hur gott det är.
Så det blir att göra mer av.
Ellie var på den där burken som en tok.
Dom torkade jordgubbarna var godast enligt Ellie.
Hemmagjorda isglassen var också gottis och nyttig

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Kul att ellie också gillar torkad frukt och hemmagjord isglass. Det går hem hos W också :)

Svar: Det blir mycket sånt nu under sommaren, framför allt glassen. Mina små syskon och Ellie äter som tokar. Roligt det.
Det var tack vore dig som jag gjorde torkad frukt.
Det lätt så gott, så kunde inte låta bli. :D
Ina - en mammas historia

2013-07-24 @ 21:38:05
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0