Mina små monster

Jag gick en timmes promenad på morgonen. En promenad som tar 30 min att gå.
Försöker få mina hundar att gå "fint" i koppel. Zelda fattar direkt. Men det är lilla Rocky som är envis.
Där går man och ser dum ut, men värt det.
För 5 min innan vi ska gå in så ger han upp och går fint.
Stooolt. Fast jag vet att nästa promenad kommer bli likadan.
Gäller bara att inte ge upp.

Just ja Zelda löper och Rocky är könsmogen! Gissa hur det är här hemma?
Säger bara att jag längtar tills Rocky kan kastares. Så kanske det blir lite lugnare hemma.
Zelda har en blöja på sig så det kanske inte blir några valpar, (håller tummarna).

Men på kvällarna så är dom ganska goa (när dom inte gnäller).
Zelda värmer mig under kvällarna. Hon kryper ihop under täcket och ligger där tills jag går upp.
Rocky tar den stora äran att hålla mina kläder varma som ligger på golvet. hahaha
Man kan inte försova sig när man har han. När han tycker det är dax att gå ut så hoppar han upp i sängen och slickar en i ansiktet. Han lärde sig att hoppa upp i sängen för två dagar sedan.

Båda två är underbara på sitt eget sätt och det är omöjligt att inte älska dom.



Zelda och Rocky som valpar.


Så här ser dom ut i dags läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0