Den 2 november 2011 dagen som förändra mitt liv..


Jag och Fredrik stängde av tvn vid 01.00 för att sova. Han slockna och det tog ett tag för mig.
jag vakna vid 03.45 och kände att sängen och pyjamasen var blött. Min tanke va "fan har jag kissat på mig."
Gick på toa och det bara rann. Just då fattade jag att det var vattnet. Väckte Fredrik och han hoppade upp i sängen, lite smått förvånad och ringde till förlossningen på sös. Eftersom vattnet var klart så fick vi en tid kl 11.30.
Jag bädde ner mig i sängen och då kommer det mer vatten som var gul/grönt. Så det var bara att ringa igen..
Dom säger att vi måste åka in till förlossningen så fort vi var klara.

Fredrik packar och åker med Rocky till Fredriks föräldrar. Vid fem tiden så kom värkarna, svaga.

06.10 kom vi in till förlossningen, då vi fick vänta två min på ett rum. under den tiden hör vi en kvinna skrika allt hon kan. Gissa hur det kändes?
Barnmorskan (mins inte namn) kollar hjärtljud på lillen, mitt blodtryck och värkarna. När dom var klara med det så var jag säker på att jag skulle få åka hem. Men nästa barnmorska kommer och förklara att vi inte får åka hem. Jag som ville hem och sova! Går inte så bra att sova på förlossningen för det kommer personal typ hela tiden för att kolla mig och bebisen.
Vi fick byta rum för lustgasen inte funka. Hej då rum 6, Hej rum två. Ännu längre bort från toan!!!!!

Jag var öppen tre cm under en lång period, vilket dom inte gillade eftersom hon har bajsat i vattnet.

Så klockan ca 14.00 satte dom in dropp för att sätta igång allt snabbare. Personal bytte på det. Men den här barnmorksan lär upp en student. Så blev omhändetagen av tre personer;).
(gillade dom jätte mycket, var exakt en sån barnmorska jag behövde. Hade båda fötterna på jorden och var inte alls blyg på att ge order.)


Dom kraftiga värkarna kom ca 15.00. Då det kändes som jag skulle dö. Så fick prova lustgas. Ett riktigt misslyckande. Spydde upp allt jag hade ätit.
Då min barnmorska tyckte att jag skulle sätta in Epi pural eftersom jag har helt utmattad och hungrig.
15.45 var den insatt och så var jag öppen 6 cm.
Jag fick sova mellan 30-45 min tvinga dom upp mig ur sängen för att kissa och en promenad.
När jag kom tillbaka till rummet och så gjorde dom en till undersökning då var bebisen huvud helt retraherad, 17.00.

17.45 påbörjades krystvärkar och kl 18.21 var våran älskade dotter född.




Kommentarer
Postat av: Tina

tack för att du delar med dig av din berättelse och underbara bilder!

2011-11-07 @ 07:59:15
Postat av: Pappa Gabriel

Helloo.. Fin och intressant blogg.. Cool design.. Har själv en pappablogg där jag skriver om livet som ensamstående tillsammans med mina kids.. Mio och Leon.. Samt våran byracka Milan.. Förresten.. Fina bilder du har tagit.. Ler.. Kram Pappa Gabriel.. Grattis till födseln..

2011-11-07 @ 09:26:13
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: Ina

Tack själv som läser min blogg:)!

2011-11-07 @ 21:46:36
URL: http://inay.blogg.se/
Postat av: isobel

Värdens sötaste bäbis<3

2011-11-08 @ 21:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0