Kort eller långt?

Funderar på hur jag ska ha håret..

Spara så det blir långt (så långt det nu kan bli) med mörka slinger i hela håret.
Eller så klippa det kort igen och gör blondare slinger .
Måste ju prova på nya saker.
Jag har aldrig vågat färga hela håret, har bara gjort någon slinga.



(Så ser mitt hår ut nu, när det är plattat)



Fått några tips som kan funka.

Undvika tvätta håret allt för ofta.
Tar lite mer inpackning/balsam och låter det ligga lite längre på topparna.
Borsta inte håret när det är blött. Föna, locka eller platta inte.
Borstar när det är torrt och sätt bara upp håret.
Så undvik att borsta håret allt för ofta och mycket.
Inget av det här gör att håret växer snabbare, men topparna blir inte lika slitna.
Fått höra när man väl har fått slitna toppar, det enda sättet att bli av med slitna är att klippa.

Har gjort det här i någon vecka nu,
det är klart jag fixar håret när man ska göra något speciellt.

Om någon annan har mer tips, som funkar
Så är jag öppen att testa:)


Kommentarer
Postat av: Josefina

jag älskar långt hår, håller själv på att spara ut mitt, så jag tycker såklart att du ska satsa på långt hår :) men det viktigaste är ju att man själv trivs i sin frilla! åå mitt bästa tips för att få håret att växa är att massera hårbotten varje dag för att få igång blodcirkulationen och få håret att växa! :-)

2011-09-11 @ 17:00:28
URL: http://josefinare.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0