En liten del av mig


Påhittig och nyfiken. Vill gänra testa allt själv.
Inget annat gör mig mer arg om jag inte får testa.
Hela världen är en enda stor klätterbana,
som jag bara måste klättra på.
Snart så kommer jag upp i soffan.
Jag sjunger och dansar gärna. Kryper runt och jagar Rocky.
Lika gärna som jag busar runt och river allt i min väg
så är det mysigt att sitta stila och plocka ur och i leksaker i mina lådor. 
Nyfiken på vad andra barn gör, kollar och följer gärna efter.
Men vill inte riktigt leka ihop med någon annan i min ålder.
Då dom bara tar mina leksaker och det gör mig ledsen,
så klart skvallarar jag och tar tillbaka min leksak.
Men om jag ska vara ärlig är det mycket mysigare att sitta
och leka med någon som har lite mer hår på huvudet.
 
Oftast bland folk vissar jag mig på min bästa sida.
Men så fort jag är ensam med mamma och pappa då lever jag om.
Så det är ingen som tror på dom när dom säger att jag är allt annat från lugn.
Smart va??
 
Favorit lek är nog att klättra upp på saker.
Men mamma tycker inte om att jag försöker klättra upp för någon bokhyll.
En vacker dag kommer jag vara där i bokhyllan, vänta och se.
 
När jag är duktig och ja det är jag jämt tycker jag.
Men när mamma säger att JAG är duktig då blir jag jätte glad att
jag ler, kollar upp i taket och klappar händerna samtidigt.
 
Mina föräldrar tycker att jag är lite knäpp, men
jag vet att dom älskar mig och kan inte leva en sekund utan mig.

Med det här säger jag god natt och många pussar från mig,
Ellie Cecilia Hols.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0