städ dag



Stor städning på hög nivå, vill jag säga.
Var galet rent i typ 5 min. sedan vart det kasos igen.
Varför ?!
Vid 12 slaget tog jag en paus för att träffa M och Tina för lite fika och lek.
Dom små fick leka av sig och vi äldre fika, vinn-vinn.

Sedan var det dags att gå tillbaka till städningen.
Då min kära hade vaknat som redan var klar med att vika tvätten och skulle börja laga mat.
Jag fortsatte damma, dammsuga, torka golv och hänga tvätt.
Fredrik den stackarn fick krypa och dammsuga under soffan och fixa badrummet.
 
Mellan allt städning, vart det lek och bus för hela familjen. Mycket skratt bjuds det på.
Lycka. 
Vart lite barnmat gjord. Fredrik fixa spagettie och köttfärssås och jag gjorde någon torskröra och potatis mos.
 
Nu blir det lite mys framför en film.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0