Förberedelse inför din ankomst

 
Våran lilla sons säng blir bäddad i Nalle puh.
Ser så mysigt ut i sängen, fast det ser så tomt ut.
 

Liggdelen, som ni redan visste är "temat" blått med stjärnor på.
 
 
Tripp trapp newborn har han fått som välkomst present av sin mormor i förskott.
( det var därför vi köpte tripp trapp stolen så tidigt).
Det lilla hjärtat satte jag ditt, där det står baby.
Ju äldre han blir så kommer leksaken byttas ut till något mer roligare som man kan leka med.
 
 
Det som inte är upp packat än är hans lilla babygym och hans leksaker.  
Fattas bara den där leklådan. Hitta en fin på ö&b och en  på yske. Beslut ångest.
Jag har tid på mig, det är ju inget jag behöver ha innan han kommer,
det är ju inte så att han kommer leka med sakerna det första han gör.
 
 
Lite pyssel i hans första år - böcker.  
Fyllde i det allt som går att fylla i, även Fredrik fick skriva i tankar om graviditeten.  
Det är skillnad på hans och Ellies böcker.
Ellies böcker är det mycket bilder och lite text.
Det är tvärtom med hans böcker.  
Hade velat att dom skulle ha en likadan bok, men Ellies böcker har några år bakom sig.
Omöjliga att hitta en..
Det skulle vara om jag köpte en till som han har till henne.
Då får han två och hon tre böcker.
Borde jag ju hitta en till bok till honom.
Får se hur jag gör och nej dom behöver verkligen inte ha liknade böcker..
 
 
Det sista som jag vill göra något åt, men det är Fredrik göra.
Det är att fixa badrummet,
sätta upp en hylla och små lådor att ha allt dom två små behöver.
Så trött på den förvarings hyllan vi har,
exakt allt ramlar mellan springorna och hamnar under tvättmaskinen.
Det är frustrerande, för jag orkar inte flytta tvättmaskinen ensam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0