Ute dag

 
 
Min plan att få en hel nattsömn sprack så fort jag la mig i sängen.
Då smärtan i svanskotan kom. Den var där för att stanna.
Egentligen ville jag bara vrida mig i smärta och börja gråta,
men valde att ligga still och hålla mig lugn.
Fredrik fixa vatten Alvedon, vatten, massage tills han börja bli helt slut,
då fick jag värme dynan.
Dryga med värme dynan är att den inte sitter fast mot ryggen och att ligga på rygg gör mig illamående.
 Men att bygga ett stöd av täcken och kuddar gjorde att jag fick värme på ryggen och ligga på sidan med Alvedon i kroppen.
Funka ett tag till Alvedon avtog och smärtan vart lika aggressiv.
Ny Alvedon och värmedynan på plats så fick jag sova fram till att Ellie väckte mig.
Fredrik gick upp och fixa frukost. Jag somna om som en stock.
 
Halv 10 var vi utanför dörren, redo för bus och lek.
Vi gick ner till sjölidens lilla lekplats.
Hundarna älskar det, mycket yta att springa runt på och ett berg att klättra och lukta omkring på.
Ellie lekte för fullt med hundarna och oss. Jag tog det mest lugnt.
Hem och lunch, jag sov i två timmar med Ellie. Skulle kunnat sovit några timmar till...  
Men valde att följa med ut på en promenad.
Vi bara gick, ingen alls plan vart vi skulle gå, men i skogen hamna vi.  
Hur mysigt som helst.
Snabbt går det inte eftersom Ellie får gå själv.
Många stopp på vägen, men hon går åt rätt håll.
 
Smärtan i svanskotan är bättre men känner av den hela tiden och ont gör det.
Även magsmärta har spökat hela dagen.
Huvudvärk nu i 6 dagar i streck.  Men det stoppar inte mig från att ha lite roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0