BVC och matproblem

 

Var och mätte & vägde Kevin på BVC.
Det var som jag misstänkte, men inte så farligt som jag har gått runt och trott.
Kevin går inte upp i vikt som han borde.

Det är ju på grund av att han bara äter bröstmjölk och så är han väldigt aktiv.
Han är inte underviktig och han har sina veck på kroppen. 
Så det är ingen fara och

inget att vara orolig över. 

Han väger 8700 g och är 71 cm lång.
Så det är ingen synd om grabben.

Han är bestämd och han gillar inte när det kommer något nytt.
Det tog sin tid innan han börja gilla nappflaskan och nappen.
Hon på BVC gav ett råd om att sluta ge mat om nätterna.

Han äter upp sig på bröstmjölk om nätterna,

vilket lider till att jag ingen sömn får.
Men innan (om vi tar det beslutet) så tänkte jag testa att ge samma mat varje dag i någon vecka.  Nu ger jag han olika sorters mat hela tiden, många olika smaker.
Om jag ger samma mat kanske han kan vänja sig och då börja ta in en annan maträtt.
Att inte ge sitt barn mat när han är hungrig skär sig i hjärtat. Så det får bli sista utvägen. För han måste äta annat än bröstmjölk någon gång.

Det som är jobbigt är ju att han har ätit små smakisar men sedan vart han sjuk

och nu total vägrar han.

Till och med vällingen blir dissad.
Det börja bra i alla fall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0