Lite hjälp här.

Kevin och mat är inte bästa vänner.
Det kämpades dagligen med att få honom att äta någon sked.
Förra veckan så bestämde jag mig för att sluta.
Han kan ju faktiskt matvägra för att han har ont i halsen på grund av hostan.
Men att jag fortsätter ge vällingen.
Sagt och gjort.
 
 
Härom dagen drack Kevin upp sin välling flaska. Frivilligt och snabbt gick det.
Kändes som en lättnad.
Gissa hur gott han sov den natten?
vakna en gång bara, annars 10 gånger per natt.
 
Nu tar han flaskan med välling ibland.
Men nästa vecka om han är bättre, ska jag börja ge han mat igen.
Kanske funkar det bättre om han mår bättre.
Hoppas det, för hans mage börjar krångla igen..
 
Har någon där ute ett råd om hur vi kan få Kevin att äta?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0