Pepparkaka & apelsin cheesecakes

Idag gjorde jag den här underbara Pepparkaka & apelsin cheesecakes.
(Super god). Den här ska serveras på julafton, just därför har jag inte dekorerat den än.
Men ville ändå lägga ut receptet innan så någon annan kan ha möjlighet till att göra den här till fikat.

 

 


4 dl grädde
4 ägg
2 dl socker
4 g Philadelphia ost
1 fin rivet apelsinskal
Ca 200 g pepparkakor


Klä en form med plastfolie, ca 1,5 liter form.
Vispa grädden.
Fördela äggvitan och äggulan i olika skålar.
Vispa äggvitan hårt.
Vispa gulan med sockret ljust och fluffigt. Vispa ner osten och apelsinskalet.
Vänd försiktigt ner grädden och

sedan vitan i blandningen.
Höll smeten i formen, mixa pepparkakorna och fördela runt smulorna.
Ställ in i frysen minst 4 timmar.
Ta ut 15 min innan servering.
Stjälp upp på ett fatoch ta bort plasten.


Garnera med choklad, apelsinskal eller/och pepparkakas smulor.

jag har tänkt att smälta chokla och skriva god jul, strö över lite apelsin skal. 

enkelt och fint.


Kommentarer
Postat av: Jasmine Lundvall

Gott!

2013-12-17 @ 22:27:17
URL: http://jxsmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0