Det närmar sig

 
Jag skulle ha väntat i någon vecka till innan jag tvätta alla bebiskläderna.
Såklart kunde jag inte vänta. Så tvätta, vänta på att dom ska torka,  sortera i storleks ordning, sedan vika och in i skåpet.

Innan ni ens tänker skit har hon gått och köpt så mycket kläder.
Fredrik höll på att svimma när han såg högarna av kläderna till honom.
Men jag har faktiskt bara köpt max 4 plagg kläder till honom.
Kläderna är från Ellie och Milos bebistid, och mormor har köpt en hel del.
Mycket blandade storlekar, 50-80.
Han behöver inga mer kläder i storleken 50 och 56 i allfall.
Nya nappar till flaskor och en nappflaska ska köpas in.
Tripp trapp stol letar vi fortfarande efter. Blöjor behövs köpas in.
 
 
Tydligen hade jag fel när det gäller fårskinet, lammskin var det tydligen.
Vilket vi var tvugna att klippa av lite. Vagnarna är inte så stora längre.
Klart lilla Ellie var tvungen att test ligga i liggdelen. Godkänt vart det.
Mysigt och skönt där i.
Till vagnen, behöver jag en filt, örngott, en solgradin och myggnät.
Örngott och filt ska jag nog sy, om jag bara hittar det tyget jag vill ha.
 
 
Det känns som vi har ganska stor koll på läget.
Det nödvänligaste finns, men jag är ganska säker på att det finns saker jag glömt.
Men det går alltid att fixa i efterhand.
Har trots allt några veckor kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0