Lördagens

 
Tidigt väckte Ellie oss. Undra varför hon inte vill sova längre!
Men välling och tv-tittande så jag passa på att villa.
Frukost, när alla i hushållet var vakna.
Ut med med hundarna med Ellie och Maria.
Vi var borta ett bra tag. Kom tillbaka lagom till lunchen.
Sov gjorde vi, en timme och 40 min.
Godfika med Fredriks mormor och morfar.
Fina blommor fick vi.
Jag gjorde klart efterrätten, så Fredrik kunde börja med förrätten och varmrätten.
Rostat bröd med advokadoröra med räkor till förrätt.
Till varmrätt vart det
Helstekt fläskfilé med bacondoftande ris och örtsås
helstektfläskfile med bacondoftande ris och örtsås.
Efterätt Hallonmousse bakelse med strössel.
Ja mätta var vi alla. Galet gott var det.
Efter all godmat och trevligt sällskap så var det dags att säga hejdå.
Tre minuter senare knackar min mamma och Christer på dörren.
Även dom fick go fika, såklart. Dock orkade inte vi andra något mer.
Men trevlig pratstund orka vi. Tyvärr har allt gott ett slut.
Fredrik är inne och nattar Ellie, jag har plockat undan lite i köket.
Jag har sovit under dagen men ändå är det jag som är tröttast.
Nu ligger jag här i soffan och väntar på Fredrik, Så vi kan se ett, eller aa två avsnitt av vår serier.
 
Helstekt fläskfilé med bacondoftande ris och örtsås
Helstekt fläskfilé med bacondoftande ris och örtsås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0