svart på frågor, del 1.


 
- Vem ska ha Ellie när ni åker in till förlossningen?
 
Jag har faktiskt ingen aning än, vi har pratat lite om det.
Men inget är bestämt.

-  Vilken gravidetet var svårast?

hmm, den här är gravideten har jag nog mer ont än med Ellie. 
Men det känns som man har mer koll nu.

- Hur känner Fredrik att bli tvåbarns pappa och att han nu kommer få en son?

 Han är över lycklig att ha världens finaste dotter och att han nu kommer få en son.
Att ha två små mini av sig själv, av båda könen. Lära dom att spela fotboll och köra båt.
Ha två små som ser upp till en och få se dom växa upp.
Men orolig är han nog, gillar inte lämna oss ensamma.
 
- Vad säger din familj och släkt om att du ska bli mamma, igen?

Alla är glada för våran skulle. Tycker det ska bli roligt med en till liten plutt. 

- Hur vill ni att eran förlossning ska vara?

Jag vill inte planera den, tar hellre det som det kommer. Vad som helst kan hända.
Ingen förlossning är den andra lik. Fredik, har inte så mycket att säga till om det här med förlossning, jo det är klart han har. Men inte så mycket.

-Hur känns det att bli två ung barnsmamma?

Ung och ung? Men mycket olika känslor,
Helt klart lycklig över att snart bli två barns mamma.
 Älskar mina barn över allt annat, men jag är rädd att inte räcka till.

Har ni tänkt ut något namn
?

Jag har alltid älskat namnet Kevin, så Kevin står högst upp på listan.
Men extra namn finns. Hampus och ett namn till som jag nu har glömt bort..

- Hur fick du veta att du var gravid?

Ganska enkelt fick aldrig tillbaka min mens.
Hann knappt få min mens efter Ellie, fick en gång och då höll det på i två dagar.

Ska ni döpa honom?

Ja, det ska vi. Samma kyrka som Ellie, slutet av sommaren.
 
- Vad är det jobbigaste med hela graviditeten?

Mag och ryggsmärtorna helt klart.
Även tröttheten.

- Mycket liv i magen nu?
 
Han är ganska lugn om man ska jämnföra.
Men dubbelt så mycket starkare. Känns som han är påväg ut genom naveln på mig.
Fått riktiga smällar i mellan åt.

Besök på bb när lillen har kommit?

Tror vi bara vill att våra föräldrar och Ellie ska komma på besök.
Om vi blir kvar så länge.

- Hur mycket har du gått upp i vikt?

inte vet jag, Väger mig inte.
 
- Ska du amma?
 
Ja, om han kan och jag får ut tillräckligt med mjölk.

- Hur länge tänkte du amma?

7 månader, om det går så pass länge. Måste funka med Ellie också.

- Vilken mödravård går du på?

samma mödravård som sist. Mama mia inne på stadion.
 
- Hur tror ni det kommer gå när ni kommer hem från BB?
 
Det kommer vara kaos, En svartsjuk dotter och en bebis med kolik.
Sömnlösa nätter och dagar.
Men många stunder av glädje.
I några månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0