onsdag

 
Bajs över allt så här på morgonen.
Fredrik hade ett möte. Bra start på morgonen.
Var bara att slänga in både mig och Ellie i badet.
Mysigt, hon tycker det är så kul att bada med någon.
Upp ur badet och jag på med slitkläder.
Så börja vi städa.
När dammsugan åkte fram, försvann både Ellie och hundarna.
Men när skrubmopparna åkte fram ville Ellie hjälpa till att städa.
Tacka och ta i mot. Hon är trots allt lik sin far.
Fredrik älskar att ha det rent, rent och rent.
Men två och ett halvt år med mig så har han lärt sig att blunda.
Hallå inte klaga på det tänk att leva ihop med två älsklingar som städar efter en.
 
Farmor kom över idag. En massa lek och en lycklig tjej.
Fredrik fick tid att fixa och trixa med datorhörnan.
Jag baka frallor. Som vart mycket bättre och godare än förra receptet.
Följde med ut och lekte i snön och gungorna.
Det är fortfarande kallt men det börjar bli varmare.
 
Jag lyckades laga pasta carbonara den här gången.
Det vart som det skulle och ja alla åt det.
 
Fredrik fick ta nattningen och jag börja med mitt lilla projekt.
Vagnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0