I helgen har vi

 
Fredagen var en inne sitter dag.
I fall det var magsjukan.
Så en massa pyssel fick det bli under dagen.
Lite bakning, lägga pärlplattor,  
leka med lera och göra glassburkar fina.
 
 
Lördagen,  Dagen börjar som vanligt klockan 6 för mig och Kevin.
Morgon pigga bebis, vem har du fått det av?
När Ellie vakna, vart det frukost.
Eftersom vi varit inne sedan i onsdags så ni kan gissa hur rastlösa vi alla var.
Tog oss en liten promenad och hamna på en förskolegård.
Den förskolan jag funderar på att låta våra små älsklingar ska få börja på.
Mer om det i ett annat inlägg,
då det är så många som undrar hur våra tankar om förskolan.
 
Där var vi i två och en halv timme, drygt. Riktigt roligt.
Jag och Ellie spela innebandy,
måste nästan erkänna att Ellie var bättre än mig!
Hem för lunch och sov stund.
Som alltid lyckas Faster Erika lyckas alltid
komma när barnen nyss har somnat. Haha
Slöa i soffan fram till att båda barn vakna,
gissa vart vi gick när vi kom ut igen??
Ja till samma ställe som sist.
Stackars Erika, hennes första semester dag och
hon spenderar den med småttingar på förskolegård. Haha
 
Vi lyxade till lördagen med pizza till middag och
fruktsallad till lördags godis.
Onyttigt till middag och nyttigt till efterrätt.
Aa varför inte.
Super gott var det i alla fall!
 
 
 
Söndagen, ingen pigg mamma eller pigga barn,
vi tog oss ut på morgonen för lek, vi var ute en timme.
Sedan ville inte Ellie vara ute längre. Hon satte sig i vagnen,
vissa att jag skulle spänna fast henne och sedan peka hon på att vi skulle gå.
Hemma vart det lite lunch, baka en kaka, lekte massor med vatten
och sedan la vi oss alla tre i sängen.
Där log vi i två timmar, bara små prata och myste.
Till sist så sov vi i två timmar.
Ut med hundarna och lite lek.
Poff så var det dem dagen slut.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0