Glada tjejen

 
Idag vakan hon halv 7. Tidigare och tidigareför vardag som går.
Hoppar upp ur sängen och gör frukost.
Vad gör man med  all den här vakna tiden?
Jo lite tvmys och sedan baka en sockerkaka.
Hjälp fick jag minsan.
När kakan var klar så tog vi på oss ytterkläderna och gick ut.
Det gick en stund sedan bröt hon ihop och var skit lack på allt.
Några tillfällen var hon glad och hade roligt.
Men vände hem gjorde vi och slängde oss i sängen.
I två och en halv timme sov vi.  Hur mysigt som helst.
Sedan vart det en super sen lunch.  
Ut på promenad för att gå till posten.
Ellie skulle hoppa i varje vattenpöl vi gick förbi.
Till slut kom vi hem och då vart det lek i rummet.
Var länge sedan hon var så glad och ville leka.

Mot middagstid tog Fredik Ellie, så jag fixa middagen.
Pasta carbonara vart det.
Efter det gjorde jag hjärtbakelser och dammsugare.
När det vart klart så satte jag igång med att stryka och nåla.
Imorgon blir det att sy ihop allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0