Hemma dag


 
I natt hade hon feber, kändes som hon skulle brinna upp.
Ojoj. vart inte många timmars sömn. Men vakna pigg halv 8 då Ellie väckte mig.
Lite nyponsoppa framför barnprogram och sedan vart det riktig stor frukost när Fredrik vakna.
Ellie och Maria sprang runt här i lägenheten och lekte kurragömma.
Vart tog febern vägen? Som bort blåst!
Åkte till mamma för Maria ville hem och Ellie ville träffa sin mormor.
Där var vi en liten stund och sedan raka vägen hem.
Fick en hel del gjort.
Ellie och jag bestämde oss för att måla. Super fina teckningar hon gjorde.
Plus hela badrummet var blå och rött. Fint tyckte Ellie.
Efter det vart det att skrubba både badrummet och Ellie.
Även jag hade fått färg på mig.
Bada är inget Ellie klagar på.
Lek och bus har vi gjort resten av dagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0