Hur det går med att få Ellie att sova

 
Hon är as duktig och ibland aa mindre duktig på att somna själv.
Men somna själv gör hon,  ibland tar det 5 min eller en timme.
Senaste dagarna har hon somnat inom 10 min, inte sagt ett ord.
Hon har även blivit riktigt kvälls trött och somnar nu innan klockan slår 20.00.
så vid 19.00 är hon helt slut och vi gör då kväll,
på med nattkläder, borsta tänderna och hon får välling framför tvn.
Sedan sängen.
När jag känner att jag är helt återställd så ska det jag börja stå vid dörr kanten.
Får se hur det går.
 
 
När Ellie är sjuk, så kan hon inte sova själv.
Hon behöver närheten dagtid som kvällstid.
Såklart får hon sova brevid mig. Är man sjuk så är man.
Hon sover super bra så länge jag ligger i sängen.
Så fort hon märker att jag inte är där, vaknar hon direkt.
Härom kvällen, vakna jag hungrig. Går upp höll upp ett glas nyponsoppa.
Hör Ellie skit förbanad hoppa ner från sängen, slänger upp dörren och springer ut till mig i köket.
Gissa om jag fick en utskällning så det heter duga.
Men nöjd vart hon när hon fick ett glas filmjölk.
Mysig stund då vi små prata, inte förstog jag ett ord hon sa.
Vi bädda ner oss i sängen igen och somna vi djupt.
När jag var magsjuk sov hon som en stock i sin säng,
vakna inte en enda gång.
 
 
Men för att hon ska kunna sova en hel natt så behöver hon vara riktigt mätt.
Så en flaska välling räcker inte, ca en och en halv till två flaskor.
Annars vaknar hon på nätterna och gråter efter något att äta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0