läkarbesök

Läkarbesök så här på morgonen.
50 min var vi inne, fick inga bidare bra svar på frågor.
Fick en ny tid nästa vecka för lite mer blodprov.
Ellie har bajsat löst nu i en månad,  3-6 bajsblöjor per dag.
Men i övrigt så mår hon bra, äter som hon alltid har gjort.
Vi har trott att det varit tänder. 
Men hon har inget virus eller bakterier i kroppen, inte svullen om magen.
Tydligen kan det vara vanligt att små barn har lång varig diarre, med två månader.
Fick i allfall en ny tid för att se om hon är laktosintolerans.
 
Hoppas det går lika bra som idag.
Läkaren tog ett stick i fingret på henne, hon sa inte ett ord.
satt i mitt knä och vänta på att det var klart. Chockad jag vart, Fredrik med.
Vi hade förväntat mig bråk. En glad överraskning vill säga.
Men nästa prov som ska göras nästa vecka kommer tydligen vara värre och efteråt ska hon få glass.
Eller något gott.
 
Lite lunch och sovstund, var det en glad skitunge.
Så på med ytterkläderna för lite lek i snön.
Var en glad tjej som kasta snö med Zelda.
Ute var vi inte länge, iskallt och mina händer var mer blåa.
Lite pyssel och fix här hemma i värmen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0