Vårstädning



Det fick bli en liten förtidig vårstädning idag.
Nu när solen tittar fram så ser man allt det där smuttsen som man inte har sett tidigare.
Skrubbat soffan, stolar, golven, skåpluckor, runt omkring fönsterna, i och på hyllorna, till och med dammsugit  under soffan, sängen och skohyllorna. Även vikt en härlig hög med kläder.
Jag skratta lite smått åt mig själv när jag låg på magen och dammsög under soffan.
Måste ändå sett väldigt roligt ut, Ellie sitter i soffan och skäller på dammsugan, Rocky och Zelda brevid.
Jag höggravid ligger på magen och dammsuger.
Självklart fick jag hjälp av Ellie, min extra hand.
 
Om det inte hade varit så jäkla kallt ute hade jag tvätt fönsterna, hade varit skönt att få det överstökat.
Det är fina handavtryck från Ellie, vill jag lova. Men det får bli när det är lite varmare, om tiden finns till såklart.
 
Jag tyckte att jag förtjäna en ny blomma till köket. Så en promenad till affären fick det bli efter vi lämnat faster Erika vid bussen. Hon kom över på fika och lekstund med Ellie.
Ja en fin blomma, vart det. (får se hur länge den lever).
Den rosa blomman passar in fintfint in i köket.
Nu ger den blomman riktigt mycket vårkänsla.
 
Taco och kvällsmys avslutade Ellie dag med.
Jag hoppar in i ett bad, även fixat och färgat ögonfransar och ögonbryn.
Nu glass och mysframför tvn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0