18 månader

 
Ett och ett halvt år...
Tiden går så otrolig snabbt. Låt tiden stå still.
Blivit så stor, men fortfarande mammas lille tjej.
Du är min värld, du har mitt hjärta.
Gör så att livet är vart att leva.
Vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig. Fina fina lilla Ellie.
Trotsar och bråkar, ibland vill jag bara dra av mig håret.
Men dina andra stunder gör så hela mitt hjärta smälter
och jag vill inget annat än att ge dig 1000 tals pussar.
 
Även om du inte säger många ord.
Dom jag kommer på nu är.
Mamma, pappa, Zelda, bada, ägg, öra, näsa, ögon, titta, där, här, hej då och varmt.
Hon säger mycket halva ord, om man lyssnar noga så förstår man.
Så gör hon sig förstådd genom att peka och vissa.
Lyssnar och förstår vad vi säger.
 
Det vi gör, gör hon. Härmar en massa nu. Duktig är hon.
Att sparka boll är hon en riktig höjdare på. Framtidens fotbolls stjärna.
Luktar på blommor, hjälper till väldig mycket hemma, så som att städa,
 duka och gå ut med hundarna med hjälp.
 
Hon sover hela nätter, mellan kl 19,30, 20.00 och vaknar 7.00, 8.00.
hon somnar själv i sin säng om hon ser att man står utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0