Ännu en fin dag

 
Min plan för dagen var att åka till Barnklan i Orminge centrum.
Men vakna med världens huvudvärk och så fick vi en tid på BVC.
Kevins navel hade blödigt i fredags.
På med kläder, ut med hundar och gå till BVC.
Jag gick i tankarna vad ska vi göra idag, då fick jag ett sms av Erika (Faster till barnen).
Där hon fråga vad vi ska göra och att hon var på väg till sjöliden med sina dagisbarn.
Perfekt.
På bvc lekte Ellie som vanligt med rutschkana. Kevin navel har nu äntligen läkt.
Ner till Sjölidens lilla lekplats, där det vart bus och lek med dom andra barnen.
Det var i allfall en glad tjej, men trött tjej när vi var på väg hem.
Lunch och sovstund för oss alla.

På med kläderna för att hämta ett paket på posten, nyfiken som jag är kunde inte vänta.
Var bara att springa ner, stanna vid lekplatsen och öppna det.
På  lekparken var det andra barn som var där med sin dagmamma.
Så klart passa vi på att leka med dom.
På väg hem möter vi på lilla Milo, besluta för att gå till sandlådan och leka istället för att gå hem. Ett bra beslut.
Väl hemma tog vi fram målarfärg, pärlor och pärlplattor.
Varmt bad med mycket prat, den där lilla tjejen är en duktig pratare.
Synd bara att jag inte förstår ett ord vad hon säger. Men mysig prat stund hade vi.
Här försvann den dagen. Ellie sover, lika så Kevin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0