Eskilstuna

 
Packa allt vi behöver och in med allt i bilen.
Ellie och Fredrik körde bilen till Eskilstuna, till Christers land.
Kom fram lagom till lunch.
Lunch och promenad för min och barnens del så barnen ska sova.
Fredrik och Christer börja bygga på trallen.
När vi kom tillbaka sov dom små.
Jag satte mig ner och pyssla med Kevins första års bok.  
Hann bli klar innan Ellie vakna.
Ovanligt är ju det, får alltid avsluta mitt i.
Vart att hoppa i studsmattan, stor favorit tycker Ellie.
Sedan lira vi fotboll, Sveriges nästa fotbolls stjärna.
Några mål gjorde hon allt.
När regnet kom gick vi och lekte med playdo lera och byggde torn.
När det vart tråkigt satte vi på musik,
Mora träsk vart det och dansa för fult.
Mora träsk är allt bra barn musik med roliga rörelser.
Det är ändå mycket jag kommer ihåg från när jag var liten.
 
Killarna har hållit på länge med trallen,
börja vid 1 och avsluta kvart i 8 med en middags rast.
Långt kom dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0