Fredag

 
 
 
 
Idag var den lugnaste morgonen på väldigt länge. Jag gick upp vid halv 7.
Börja med att packa och fixa ihop allt vi ska ha in till stan.
Hann även aminka mig, åt frukost och kolla på tvn innan Ellie vakna,
på med kläder, fixa hennes hår och ge henne frukost innan Kevin vakna.
30 min senare var vi på väg till bussen.
Två hundar, två barn och en väldigt full vagn med saker att hålla reda på.
Man kan om man vill! Nee då, var inte alls svårt.
Måste bara säga att våra hundar är väldigt duktiga på att åka kommunalt.
Enda jobbiga är ju att ta sig från bussen till tunnelbanan utan att köra på någon.
Folk virar runt utan att veta vart dom ska
och så har folk en förmåga att bara tvär stanna framför oss eller tränga sig förbi oss. Stressade människor, jag är glad att jag inte är en av dom:).
 
Blåsutparken vart det idag.
Första gången Ellie lekte i den.
Så mycket nytt och hon var tvungen att testa allt.
Favoriten var spindelnätet.
Hon var som en liten spindel.
Förvånad är jag att hon inte ramla i mellan.
Nästa grej som var en stor hit var tekoppen, flera gånger snurra hon i den.
Lunch fick hon äta ute, extra roligt är ju det.
Mötte upp min mamma, lite lunch för oss sedan däcka vi alla hemma hos mamma.
Lite fika med stora familjen.
Sedan lämna jag Kevin till mamma och tog en liten promenad med Ellie och hundar.
Sjöng och sprang samtidigt.
Hämta lillebror och gick ut på gården för lite lek.
Jag passa på att prata med Fredrik när Ellie lekte med dom lite äldre barnen.
Även om han inte är hemma så får han ju inte missa något.
Många mms får han på barnen om dagarna.
Hem till mormor igen för lite middag och fredagsmys.
 
Härlig dag även om solen varit bakom moln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0