Gjort av Ellie

 
Jag vet att folk tycker att Ellie är för liten att hålla på med pärlor.
Kanske hon är. Men hon tyckte det var roligt.
Små saker att lägga på en bricka, ta bort och lägga i lådor igen.
Så höll hon på ett tag.
Jag fick vissa henne hur man gjorde och då gjorde hon som jag.
svårt var det eftersom det är så smått. Men hon fick till det.
Snabblärd och duktig.
 
Finns större rörpärlor och plattor på panduro.
Blir att köpa hem, tror nog att dom är något mer bättre än dom här mini pärlotna.
Även stora pärlor som hon kan göra egna halsband med.
bra att ha hemma.
 
 
 
Nej jag är inte orolig att hon ska kvävas.
Hon är inte så mycket att stoppa in i munnen.
Inte en enda gång försökte hon äta en pärla.
Nej jag lämnar henne inte ensam.
Ifall hon skulle få för sig att stoppa in i munnen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Pärlor är ju kanonbra för fingerfärdigheten!:)

Tycker inte du ska behöva "försvara" dig, klart man stannar med barnet om det håller på med pärlor för att det kan hände tråkiga grejer. Samma sak som att man inte lämnar dom själva när de badar eller äter. Sunt förnuft!

2013-05-23 @ 22:05:39
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0