Min grej i livet

 
Min stora hobby i livet är att baka.
Det är något jag skulle vilja göra exakt varje dag.
Det är det. Det är jag, det är något jag är någorlunda bra på.
Jag vill utvecklas inom bageri och konditori.
Men jag är fast här jag är.
Utvecklas gör jag inte på det sättet jag vill.
Saknar verktygen, ibland idéerna och även modet att misslyckas.
 
Äger inte ens en sockerkaksform...
Det är lite skratt retande faktiskt med tanke på att jag är utbildad bagare.
Finns mycket mer som jag saknar, men jag brukar tänka att
verktygen är inte allt.  
Det underlättar och gör det så mycket roligare.
jag tycker att jag har lyckas ganska bra att ta användning av det jag har hemma.
Men jag kan inte låta bli att önska mig en massa bak tillbehör.
Så som formar, maskiner, tyllar, strössel, 
bakvertyg och serverings tallrikar.  
You name it.
Nåå väl, det är mycket man önskar sig och ja det får man faktiskt göra.
 
Någon bageri kurs står ganska högt upp på att göra listan.
Jag vill som sagt utvecklas.
 
Som många kanske har listat ut,
så vet jag äntligen vad jag vill börja jobba med när det är dags
för mig att kastas ut i arbetslivet.
 
Men just nu ska jag njuta av att vara mammaledig,
vara hemma med mina små älsklingar.  
Om möjligheten ges att ta en kurs inom bageri och konditori så tar jag den.
Bara ett plus i kanten under mammaledigheten.
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Äter ni upp alla kakorna eller vad gör ni med dom? Hade jag varit så duktigt och bakat så mycket som du gör skulle jag vara grovt överviktig nu för jag skulle äta precis allt :p

Svar: Haha det är många som undrar det. Jag fryser in det mesta och när någon kommer på besök så bjuds det på fika
Eller om vi ska iväg så tar vi med om vi kommer ihåg att packa ner.
Jag tycker inte att det är så gott, så jag brukar inte äta det jag bakar.
Det som jag inte kan låta bli att äta av, det bakar jag ganska sällan.
Ina - en mammas historia

2013-05-04 @ 21:39:15
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0