En liten två åring

Min lilla flicka blivit två år.
Två år?! Känns obeskrivligt på många olika sätt.
En sån liten person med så stark vilja. Så stor och duktig på alla sätt och vids
Det har hänt mycket med talet och förmågan att röra på sig.

 

"Sitta här,"" titta där,""god jul (?!) ""ett två tre och fyra, ""mamma kom, ""jag bada" "va e de" är orden hon sätter ihop.
Jag är så förbaskat stolt över vår lilla tjej, även om hon inte pratar så "bra" som hon bör göra i hennes ålder.
Men hon försöker och hon härmar vad vi säger. Full koll på vad saker och ting är. Pekar och säger vad det är hon ser.

 

Sover en hel natt i egen säng i sitt rum.

Ca 20-08 sover hon.
Svåra är nattningen då hon är rädd att vi ska försvinna. Men hon nöjer sig med att man sitter utanför rummet. Snart blir väl att flytta sig lite från dörren. För ett år sedan sov hon fortfarande i våran säng. Så allt är möjligt, det tar bara lite tid. Hon har fortfarande behov av att sova om dagarna, ca 30 - 60 min.

 

Använder fortfarande blöjor, av någon anledning vägrar hon pottan. Hon känner att hon är kissnödig, hon säger kissa sekunderna innan hon kissar. Sätter man henne på pottan vägrar hon. Så jag är i tankarna att köpa en ring till toan. Låta henne gå där istället.
Har storlek 5 i blöjor.
Så är hon inne i en kiss och bajs period. Allt som ser ut som bajs är bajs och är jätte roligt.

 

Sjunga & dansa, spela innebandy och pyssla är tre av favoriterna just nu.

 

Svårare än vad man tror att skriva ner om deras utveckling. Händer ju nya saker hela tiden, efter någon dag känns det som dom alltid kunnat det. Svårt att komma på allt.

 

Men jag måste bara säga att det absolut viktigaste är att Ellie är frisk, trygg och älskad. 

en charmig, påhittig och nyfiken 2 åring med ett galet temperament, exakt så det ska vara. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0