Ett lila vardagsrum

Som vanligt åkte julens pynt

ut i mellan dagarna.
Hur mysigt det än är så är det skönt att få tillbaka ordningen.

Inte bara det gamla som åkte upp,
även lite nytt fick det bli i vardagsrummet.

 

 

 

1. Ramen som är menat att det ska ha en familje bild i, får ha lila present papper tills jag blir så pass nöjd med en familjebilden.

(vill att den ska vara perfekt,

lättare sagt än gjort).

2. Hittade mina två ljuslyktor som jag köpte innan Ellie föddes,

som olyckligtvis försvann i flytten.

3. Julgrans belysningen fick sig en ny plats.

I en vas i bokhyllan.
Super mysigt att ha tänt resten av årstiden.

4. När tvn åkte upp på vägen fick det helt plötsligt plats för mer ljus och jag som vart förälskade i advent ljusbrickan fick sig en ny plats med lila och silvriga blockljus.

 

Den här årstiden när det är så pass mörkt behövs det MYCKET ljus i hemmet.

Men så fort solen tittar fram kommer det förmodligen bli mer fotografier som kommer pryda vårt hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0