Plantor

 
 

Bara för att jag bor i en lägenhet så ska det inte hindra mig från att odla "vad det nu jag gör". Gäller bara att vara kreativ.

Går det åt helvete så gör det.

Tagit av saker som skulle kastas.

Oavsett så har jag och Ellie haft roligt.

Flaskorna står i barnrummet så Ellie är där dagligen för att titta och lukta.

 

Men det vi har planterat är stjärnor från avokado, paprika, tomater, majs och krasse.

Majs och tomat-plantorna fixade vi idag.
Så är det snart dags för paprika plantorna

att bytta boende.
Jag och Ellie gör egna krukor av pärlor.

 

Så när dom är klara, flyttar Paprikorna.

Tyvärr kan vi inte behålla alla 6 paprika plantor så farmor & farfar, familjen Ö

och min mamma ska få några.
Ska bli kul och se vad som händer vad som händer. Nej nu blir det inga fler plantor på ett tag. Får inte plats i våra små fönster i sovrummen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0