Solig dag

 
 
 

Halv 6 på morgonen var jag,

Ellie och Kevin vakna.
Frukost i magarna och sedan gick vi ut. Gungade och lekte i parken innan Kevin somna och då fick Ellie bada.
Hon hoppa i utan att tveka.
När Fredrik kom så drog vi till dalen parken. Där ungarna åkte och

klättra hur mycket dom orka.
Så klart måste det bli lite mellis,

glass och smoothie.
Fredrik och Kevin åkte till vård centralen.

Jag och Ellie träffa upp Janina och lilla Zach.

Köpte lite fika och satte hos i parken.

Ellie hoppa i vattnet direkt,

resten av tiden var hon där.
Zach tog sig ett dopp men

lite smått kallt i vattnet.
Hann med fika lugn fika och

prat stund med fina Janina.
Sedan kom Fredrik och Kevin.
Hans fot mådde bra, tån är "bara" upp riven. Behövs tvättas och plåstra om två gånger

per dag, inget bada. :(
Så dagens svåra uppgift var att hålla Kevin ifrån poolen. Men han hängde glatt med Zach dom gångerna han inte försökte smitta ner till vattnet.


Ja dagen har varit sjukt underbar borsett från kevins fot och mina brända axlar! Duktig att smörja in barnen men glömmer alltid bort mig själv... Hmm pucko!

 

Hoppas värmen fortsätter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0