Undra vad ni drömmer om?

 
 

Ellie har kommit in i en sova period.
Sover mer än gärna 12 timmar i sträck

plus två timmar på dag tid.
Jag har lyckas fått henne att känna sig så pass trygg att somna helt själv i sitt rum utan att se mig. När jag frågar Ellie ska vi gå och lägga oss, säger hon ja i ett högt ton läge och springer in till sin säng. Så klart har vi en måste göra lista.
Läsa, vatten, pussas, sätta på speldosan och stjärnhimlen. Dörren ska vara på glänt och kökslampan ska vara tänd.

Det är bara jag som får natta. 

 

Från att sova max 2 timmar i sträck till 12 timmar. Känns bra att hon äntligen kommit fram till att det är skönt att sova.

 

Nu ska Kevin bara komma på att det är skönt med sömn. Han somnar själv, men sover inte längre än 3 timmar i sträck. När han vaknar är det inte det lättaste för han att somna om. Men vi kämpar vidare både nattetid och dagtid.

 

En vacker natt då är det tyst här hemma.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0