Diy krukor

 
Nu har paprika plantorna blivit så pass stora att det var dags att bytta boende. 
Men att hitta blomkrukor är bara så svårt.
Jag vill gärna att samma sorts blommor/planta ska ha likadan kruka (En löjlig fix ide).
Så paprika planerna ska ha liknade krukor, tomatplantorna ska ha lika och så vidare. 
 
Jag har nu börjat fixat mina egna. 
Jag har samlat på mig en hel del plastburkar som jag nu har börjat sprejat.
Först ut vart det tre små rosa
plastburkar till paprikorna. 
Jag älskar resultatet. 
Så nu kommer mina fina orkidéerna få nya krukor med en annan färg. 
Lär väl ta några månader innan det är klart,
har nämligen 10 st orkidéer plantor.
 
Sprejburkar har jag köpt på biltema och plastburkarna är allt från sylt,
matyoghurt och tsatsiki - burkar. 
Tager vad man får och har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0