skärtorsdag

 
Jag och Kevin träffa upp faster Erika. 
För en liten lunch och shopping dejt.
Ellie och Fredrik fick en stund tillsammans.
 
När vi kom hem hade min två små systrar kommit. Vi börja rita små påskkort och klädde ut oss till små påsk kärringar och gubbe.
Tyvärr var det bara två som
öppna dörren på 14 st dörrar. 
Vi som inte ville ha godis (känns inte rätt att gå runt och tigga godis och
dessutom äter inte vara barn det). 
Men att sprida lite glada hälsningar
var vår enda tanke. 
Så var verkligen super tråkigt att dom
som var hemma inte kunde bemöda sig att öppna och säga glad påsk. 
Men dom två som öppna vart jätte glada och bjöd på massor med gott, fast vi tacka nej.
Ellie och Kevin vart lyckliga över att få
lämna sitt kort och säga glad påsk. 
 
Vart en hel del pyssel med pärlor
innan och efter middagen.
Så himla kul att samlas och pyssla tillsammans. 
Jag fick ett fint tillfälle att börja
med påsklunchen och när barnen somna gick jag igenom sovrummet för en rensning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0