Servettblomma

 
 
Piffa upp middagen med en blomma.
är alltid lika fint och omtyckt av gästerna. 
Fast än vissa tycker den är
för fin för att användas. 
 
 Allt som behövs är en eller två servetter (beroende på hur servetterna är)
tråd och en sax. 
 
 
 
Vik ut två servetter en gång, lägg den ena servetten på den andra. 
 
 
 
vik sedan servetten i ett dragspelsmönster.
 
 
 
Knyt fast en liten tråd mitt på servetten. 
 
 
 
Klipp runt eller spetts på båda sidorna. 
Jag klippte runt denna gång.
Men spetts är minst lika snyggt. 
 
 
 
Första alternativet. 
Dra det första lagret av servetten mot mitten. Fortsätt med andra sidan. 
 
Andra alternativet. 
Dra ut servetternas kanter så det ser ut som en bukett. Dra sedan upp ett lager i taget mot blommans topp. 
 
 
 
Jag gillar båda alternativet och lite skillnad blir det på blommorna. 
 
 
Som ni ser på bild längst upp använde jag mig även servettblommorna som dekoration. 
Men en mycket variant. 
Då jag klippte servetten på mitten, vikte på mitten och la ihop. 
Resten gjorde jag som beskrivningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0