Orkidéer

 Jag har 10 vackra orkidéer i
vårt vardagsrums fönster. 
Varje sommar blommar dom. 
Många som frågar hur jag tar hand om dom.
Så en liten skötsel lista har jag skrivit upp.
 
 
 
- Vattnar en gång i veckan.
- På sommaren vattnar jag blommorna med extra näring.
(Köpt på blomster butiker)
- En gång i månaden får dom en dusch. 
- När dom blommat färdigt klipper jag stjälken. 
- vid fula blad tar jag bort.
- Efter något år kan det vara bra att plantera om orkidéerna. 
 
Blommar blomman inte en gång per år, är den tyvärr färdig blommat. 
 
Alla säger olika om hur man ska sköta sina orkidéer. Men något rätt gör jag då jag aldrig behövt slänga en orkidé än. Några har vi haft i många år. 
 
Ge inte upp och ge mycket tid så ska ni se att ni har en fin blomma året om. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0