Semester 23-27 juli

 
Dag 1 
 
På morgonen var det bara att gå upp och packa och göra klart en beställningstårta till grannen. 
Död
För vi ska åka till Malmköping för att spendera några dagar med med Cassandra, Josefin, Lexus och Joakim. 
Är sjukt impad att vi fick plats med 5 barn, 2 mammor med massa packning och en syskonvagn i en bil. 
Det var ett gäng nöjda barn som äntligen kom fram en lång bil tur och stor handling. Lite lek i vattnet och en massa spring. 
 
Vart fullt ös fram till halv 12 och då somna alla barnen. Hur dom orka det har jag ingen aning om. 
 
 
Dag 2. 
 
Även om barnen var vakna så pass länge på kvällen så var vi alla vakna kl 9. Redo för nya äventyr..
Bilen styr mot Linköping där det blir Leos lekland. 
4 timmar i en massa äventyr banor. 
Än hade barnen mycket energi kvar. Så en sväng till Anneli, Zack, Wilma och Joel. Där det bjöds på god middag och en massa lek. 
Vi åkte hemåt vid 20. 
En bilresa på 1 timme och 40 min, alla barn var vakna. 
 
Film mys för hela slanten innan vi
alla somna på plats. 
 
 
Dag 3.
 
Uppe med tuppen för att åka till Malmköpings marknaden. 
Vi gick igenom hela marknaden och barnen var förvånansvärt lugna. 
Jag spenderade inte mer än 100kr. 
Ett halsband och jordgubbar köptes det. Mitt i allt träffar vi på faster Erika. 
 
Tillbaka till landet där det vart lek i regnet. Fult ös medvetslös på våra barn med både skratt och tårar. 
Trots tjafs så har dom riktigt roligt ihop. 
Det blir tyvärr väldigt långa dagar med lite sömn.
 
 

Dag 4

Körde vi bara en liten slapp dag med en bil tur till affären, bad och lek i mängder.

bara njöt av att vara fast regnet öste.

 

 

Dag 5

Vi tog beslutet att packa och städa för en hemfärd.

Men vi kan ju inte åka hem utan att tagit ett sista bad i vattnet.

Lagom trötta barn kan jag lova som tvärslockna i bilen.

En väldigt lugn bilresa till Värmdö.

Cassandra och barnen tog beslutet om att sova över.

Lek i parken och sedan hem för en mysig kväll med film.

Jag och Cassandra hade liten pyssel kväll.

Med att färga hennes hår, måla naglar och pyssla ihop med bilder.

Bra avslut på en super bra helgsemester med dom bästa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0