Fåglar

Jag är rätt så trött på fågelbajs
på balkongen och fönstren. 
Vi bor näst längst upp.
Men vi har ingen granne ovanför oss,
då det är förråd.
Då är ju vår balkong perfekt för
fåglarna att sitta på.
Jätte söta att titta på, barnen älskar det. 
Om dom bara hade kunnat hålla sig! 
Bajs på fönster är ju för att dom bygger
bon i takets kanter. 
 

Föra året vart det sjukt mycket.
Fick ställa mig och putsa fönster eller balkongen en gång per vecka pågrund av fåglarna. 
Nej då blir man inte glad. 
Surare blir man när grannarna hänger upp fågelfrön från balkongen och fönstret.
Det är ju en super fin tanke. 
Klart man ska ge fåglarna mat. Men kanske inte på det sätt. Hänga upp i ett träd hade varit en höjd punkt. 
 
 
 
Fönstrens är väl något jag får lära mig att leva med. Men balkongen lär
jag kunna göra något åt. 
Hört att det kan funka med
att hänga upp cd skivor. 
Tyvärr stör det grannarna mitt i mot.
Som tur är känner vi dom.
Så vi kan fråga om det stör dom. 
Om det gör det så tar vi bort det direkt och försöker hitta på en annan lösning. 
 
Tips någon ? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0