om bröstimplantat

Innan operationen hade jag
en mellan storlek, typ. B-C. 
Hade jag en B-bh hängde huden ut. 
Hade jag en C-bh höll bh-n inte tuttarna på plats. Enda bh-n som passade var amnings bh-ar. Inte det mest bekvämaste alternativet. 
 
 
 
Mina implantat sitter i hög profil framför muskeln. 
Runda gel bröstimplantat. 
400 cc.
 
Just nu är dom inte svullna. 
Rätt mjuka och riktigt fasta runda bomber.
Har ingen känsel ovanför stygnen
upp till bröstvårtorna. 
Men snittet/stygnen känns riktigt ordentligt.
Det är det som är den smärtsammaste biten, samt att det kliar! 
Bröstimplantat bara är där.
Jag kan känna dom när jag ställer mig upp från liggläge. Hur dom "glider ner".
Lite obehagligt.
 
Vilken storlek jag kommer få kommer dröja ett tag innan jag kan svara på det.
Tar 6 månader innan dom blir sin rätt form. Spännande att se.
Jag hoppas bara att dom börjar
se lite mer naturliga ut. 
 
Varför det vart hög profil är för att mina bröst var på gränsen till att vara hängtuttar och mycket hud över efter att blivit uttöjt efter graviditeterna.  
Därför hamna implantat utanför muskeln.
Inget mig i mot då läknings tiden blir kortar
och mindre smärtsamt om 
man lägger framför muskeln. 
Jag kan använda mina bröstmuskler,
det sticks till men är inte smärtsamt. 
 
Jag vet att alla är olika med olika åsikter,
det är okej. 
Är det något ni undrar över, så fråga.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Läser ofta din blogg och tycker att du är en fantastisk mamma med sunda värderingar och mycket kärlek att ge 😊 jag väntar mitt andra barn och kan bara tänka mig vilka effekter det kommer att få på mina bröst. De är redan helt formlösa! Funderat länge på att lägga mig under kniven efter andra barnet. För att äntligen kunna känna mig kvinnlig. Men tänkte på en sak; kommer implantaten "åka omkring" för alltid eller fastnar de tillslut i någon form av fett/bindväv/hud,vet du? Kram!!

Svar: Vad roligt att du läser bloggen och tack snälla :D. Implantaten kommer fastna och bli en hel het. Tar drygt 6 månader.
Jag kommer inte ihåg exakt. Men tror det är av hudvävnad.
Ina - en mammas historia

2015-05-09 @ 20:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0