Mitt tal

 
Innan tårtan kom upp gjorde jag något jag gärna undviker, ibland till varje pris. 
Jag höll ett tal.
Ett tal till min man om kärleken
jag känner för han.  
Kanske inte var så långt men det
kändes som det. 
 
Jösses vad nervös jag var! 
 
Så här löd texten.
 
"Min kärlek till dig är allt på en gång.
En sån kärlek som man kämpar för,
som alltid kommer först, 
som alltid får en att vilja bättre sig, 
som man aldrig vill gå en sekund utan.
En sån kärlek som man aldrig glömmer, som man inte ens försöker eller vill glömma.
En kärlek så stor och stark att den aldrig dör, bleknar eller förlorar sin mening. 
Sann kärlek det är först då
man vet att man har allt. 
Min kärlek till dig har inget slut och jag kommer fortsätta älska dig enda fram tills mitt sista hjärtslag. 
 
Så nu kan jag kan inte vänta på att få spendera resten av mitt liv med dig, min älskade man." 
 
Jag tror många och framför allt Fredrik vart förvånade att jag faktisk höll ett tal.
En aning stolt att jag faktiskt gjorde det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0