Diy stickor och diy garn

Stickor 


Jag köpte en rundstav på 33 mm bred och 120 cm lång. 
Delade på mitten. 
Tälje sidorna på varje stav, den andra sidan fick en stopp kloss. 

Resultatet två mega stickor. 

Garn 


Garnet är lite mer tids krävande.
Jag har köpt 6 st fleece filtar på Jysk. Billigaste filtarna jag kunde 
hitta här på Värmdö. 

Vik ihop filtarna (tänk nu på att du vill vika så du klipper lång sidorna och inte kort sodorna) mätte och klippte så du får önskad tjocklek. 
Mina remsor är 4 cm.

Nåla ihop remsorna och sy fast sidorna. Dra i garnet och rulla ihop. 
Nu vart garnet klart. 




Sedan är det bara att börja sticka. 

Själv behöver jag köpa fler filtar för att kunna fortsätta med min filt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0