Drömmer om värmen

Jag ser ingen vidare fortfarande, på högra ögat ser jag bara suddigt.
Har jätte svårt att titta på tvn eller hålla på med pyssel. Ni kan ju gissa min frustration över hur lång tråkigt det är om kvällarna. 
Så det har slutat med att jag har gått och lagt mig samtidigt som barnen. 
Mycket beror väl också på att jag är förbaskat trött och har huvudvärk.
Överanstränger mitt vänsta öga lite väl mycket. 


Men nu har jag hittat något jag kan göra. Sticka en pläd av mina mega stora stickpinnar som Fredrik har gjort.
Garnet har jag gjort av 7 st fleece filtar.
Jag lär behöva göra mer garn snart. 
Kommer gå åt massor. Men förhoppningsvis så kanske jag har fått tillbaka min syn innan jag behöver klippa ocg sy ihop mer garn.
 

Samtidigt som jag sitter och stickar min nya pläd så drömmer jag om varma sommar kvällar. 
Vi sitter på balkongen och umgås.
Trevligt sällskap, tända ljus, någon dryck och fruktfat så har vi en varm och mysig  pläd om oss. 
Det är den pläden jag håller på 
att sticka nu har jag bestämt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0