Älva

Vad mycket fint man kan 
göra med glasburkar. 

Jag kan verkligen inte sluta gör ljuslyktan, även fast jag har miljontals.
Vet inte längre vart jag ska göra med alla lyktan. 
Men det är så mysigt och fint. 
Även kul att kunna variera.


Det nya tillskottet en älva i glasburk. 
I denna är det batteridrivet ljus. 
Ska nog göra en till i samma stuck, 
men en annan älva.

Ska nog ha dom på balkongen bland alla våra fina blommor. 
Rätt passande va?

Det som behövs.
- glasburk
- lim 
- vitt silkespapper
- glitter 
- svart & hårt papper 

Limma fast silkespapper på en glasburk. Låt torka. 
Klipp ut en älva på det hårda pappret, jag skrev ut en älva och klippte ut.
Limma ditt den innanför burken. 
Så kleta på lite lim över allt på burken och häll över glitter. 

Om man nu önskar så kan man limma ditt löv, blommor, pärlor eller vad man nu vill. Jag själv valde att limma fast ett rosa band. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0