Ätbara påskliljor

I morse började jag tillverka ätbara påskliljor till vår påsktårta.
Barnen ville ha en tårta till påsk, inte kan jag inte säga nej till en sånn önskan. 

Var ett bra tag sedan jag gjorde en tårta och framför allt ätbara blommor. 
Men vad det är roligt att göra blommor.

Jag tänkte nu lägga ut en beskrivning på hur man kan göra en påskliljor. 


Dessa verktyg behövs. 
Samt sockerpasta och pastiller. 


Kavla ut sockerpastan och stansa ut en blomma. 


Använd en modelleringsverktyg. 
Forma kronbladen mjukt och fint så kronbladen blir lite spetsiga.


Ta en grillpanne och gör lätta streck på kronbladen.


Lägg sedan blomman i en lätt rundad skål/kartong.


Nu tunna ut kanterna och tyck ihop kortsidorna.
Sätt fast mitten i blomman och sätt fast några pastiller.


Låt stelna i ett dygn. 



Kommentarer
Postat av: Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

snygga

Postat av: Veronica Wallgren

Åh vad fina! Duktig du är!

Svar: Tack snälla.
Är väldigt kul att fixa ihop. 😄
Ina - en mammas historia

2016-03-23 @ 18:57:28
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0